субота, 10. јануар 2015.

       I evo me opet posle duuuugog odsustva... Nisam bila aktivna na blogu, ali to ne znaci da nisam pravila sapune :)

       U septembru sam prestala da radim, pa sam pala u neku "imam vremena za sve" fazu, a zapravo sam se samo previse opustila i nisam ni shvatila da tek sto sam pocela da se predstavljam, nisam nastavila dalje, pa se nadam da ce mi moji pratioci oprostiti (jos vas nema puno, ali polako).

       Pre svega, zelim da spomenem sapun od cistog maslinovog ulja. Kada sam pocela da se interesujem za ovaj zanat, to je bio najvise pominjan sapun. Izvanredan za jako suvu kozu, jako slabo peni, blago cisti, ali ono sto je osnovno je da ne iritira suvu i osetljivu kozu. Potom su se pojavili razni komentari od strane korisnika da im isusuje kozu. Sada, kada je moj sazreo za koriscenje i kada sam ga napokon probala, moram da kazem da se meni svidja. Koristim ga doduse 2 nedelje, ali moja koza nema nikakve nus pojave. Ono sto ja volim kod sapuna je da lepo peni i da jaaaakoooo mirise, a kako ovaj sapun ne poseduje to svojstvo, morala sam da se posvetim benefitima koje ovaj sapun moze da pruzi.
       Mislim da je odlican za zimu, kao neka vrsta SOS ciscenja nakon hladnog i ostrog vetra i sve prljavstine sa ulice. Upravo to sto slabije cisti od sapuna koji sadrze kokosovo ulje je sjajno za ovaj period, bar sto se mene tice. Koza mi nije zategnuta posle umivanja njime, iako je izlozena ovim vremenskim (ne)prilikama kod nas (kod mene je svaka zima neprilika, volim je na filmu, razglednici, u prici, ali kad dodje jedva cekam da je ispratim, zato mi je i suncan dan zimi neprilika :) ). Zadovoljna sam ovim sapunom i jako mi je zao sto nekima ne odgovara, ali mislim da je ipak sve do nas samih, nikome ne odgovara ista stvar, koliko god zajednickih tacaka da imamo...


       Kada sam pocela da pravim sapune, moj izbor su bile prirodne boje. Zelela sam sto prirodniji proizvod (koliko sapun to moze biti), pa se moj izbor boja sveo na papriku, koprivu, kakao... Mineralni pigmenti nisu dolazili u obzir, sto zbog slabe dostupnosti kod nas, sto zbog moje zelje odrzavanja prirodnog koncepta (mineralni pigmenti su prirodnog porekla, laboratorijski obradjeni da bi mogli da se koriste u kozmeticke ili slikarske svrhe). Tako je bilo dok nisam dobila plavi pigment, ultra marine, na poklon od profesora Zorana Vujcic. Naravno da me je odusevio i to ne samo mene, vec i sve oko mene, toliko da dok sam cekala da slikam ove sapune, ostao mi je samo  jedan. Predivan i osvezavajuc miris citronele se savrseno uklopio u ovo plavetnilo. Od kako je ovaj sapun uradjen, moja zelja je da nadjem sto vise pigmenata i sto vise da eksperimentisem sa bojama, jer je to ono sto nam svima zivot cini lepsim :)

       Ovo je jedini sapun koji mi je preostao koji sam uspela da vam slikam :) Zvezdice idu u sledece umetnicko delo, valjda ga necete dugo cekati :)


2 коментара: