четвртак, 7. август 2014.

Prvo predstavljanje

Sapune pravim vec 6 meseci i to je divan hobi koji se ne moze od jednom nauciti, vec se iz dana u dan uci nesto novo i svaki put je ishod nepredvidiv, sto se boje tice, posebno zbog nacina na koji ih ja pravim.

Za izradu sapuna sam se opredelila iz jednostavnog razloga, okretanja prirodi i zivota u skladu sa istom.
Iz istog razloga sam resila da ne koristim vestacke boje i mirise u sapunima, vec iskljucivo prirodne boje i mirise iz etarskih ulja.

Mnogi sajtovi danas nude potpuno prirodne sapune, bez imalo hemije, za izlecenje duha i tela, ali ja to ne zelim da nudim ljudima oko sebe.
Ne postoji prirodni sapun. Ne postoji cvrst sapun bez natrijum hidroksida u sebi. Postoji sapun koji se dobija kombinacijom prirodnih ulja i natrijum hidroksida, kako bi doslo do procesa saponifikacije, nakon kojeg dobijam sapun sa maksimalnim prirodnim udelom u sebi, ali i sa pratecom hemijskom reakcijom, tako da nije 100% prirodan. Prirodna mu je osnova.

Sapuni od prirodnih ulja su zaista fascinantni. Ne sadrze vestacke ucvrscivace, ni vestacke pojacivace pene. Do dobre cvrstine sapuna, bogate pene, svojstva ciscenja se dolazi samo pravilnim odabirom i kombinovanjem ulja, nikakvim drugim industrijskim dodatkom, sto ce u stvari dovesti do jednostavnog ciscenja koze, bez neprijatnog osecaja zatezanja i do predivnog osecaja svezine.

Do sada sam puno eksperimentisala, koristila sam razna ulja i razlicite kolicine u svakom receptu dok nisam dosla do savrsenog, a danas bih zelela da napravim svoj prvi kastiljanski sapun, sapun od 100% maslinovog ulja.

Sto se ovog sapuna tice, odlican je za suvu kozu, blago peni ili ne peni uopste, ali zato lepo cisti kozu. Jedina mana kod pravljenja ovog sapuna je sto proces zrenja sapuna traje jaaaaaako dugo, do 6 meseci. Mogao bi da se koristi kao i svi drugi sapuni posle 6 do 8 nedelja, ali dejstvo mu je bolje, sto se duze susi. Tako da, na zalost, bice dostupan tek krajem januara :)

Kada sapun bude spreman za susenje, postavicu slike, a do tad uzivajte u slicici sapuna sa medom i pcelinjim voskom.

Jovana






Sa malim zakasnjenjem Vam predstavljam savrsen pokusaj kastiljanskog sapuna :)


Dok sam pravila ovaj sapun, spremila sam se psihicki na dug proces izrade, misleci da ce mi trebati dodatni alat u slucaju pregrevanja osnovnog, ali za cudo, nije bilo potrebe za tim. Nisam dosla do traga brzo kao kod ostalih sapuna, ali nije trajalo ni citavu vecnost. Maslinovo ulje je bilo relativno lako za rad(za cudo, ili sam stvarno bila spremna na najgore). Masa je sipana u kalup kada sam dosla do svetlijeg traga. Na ovom sapunu nema ukrasnih sara (osim na vrhu), u njemu nema mirisa, savrsen je sa svojim svojstvenim mirisom sapuna. Ovo je po mom misljenju jedan od mojih lepsih sapuna, pre svega zbog svoje jednostavnosti, a svetla boja mu daje dodatnu dozu sarma.
Zaista, sto se izgleda tice, prevazisao je sva moja ocekivanja :)
Ostaje jos testiranje u januaru :)

















xoxo Srecno sapunjanje!

2 коментара:

  1. Nije mi prošao komentar pa ću ponoviti: Dobro došla Jovana u svet sapun-blogera. Želim ti puno uspeha, puno poseta na tvom blogu i ... zanimljive postove. Za sada ovo je super! Mogu da zamislim koliko si uzbudjena!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala koleginice :)
    Jako sam uzbudjena, svasta bih pisala, ali polako...
    Veceras ili sutra stize novi post! Iako blog nije posecen, nadam se da ce polako steci svoje pratioce.
    :-*

    ОдговориИзбриши