уторак, 9. септембар 2014.

Kako poceti...

Ovaj tekst pre svega zelim da bude smernica onima koji jos nisu poceli da prave sapune, onima koje samo interesuje kako se to radi, kao i onima koji su vec dugo u procesu izrade ovih malih umetnickih dela.

Izrada sapuna nije jednostavan proces, ima onih koji misle da treba da zbuckaju neka ulja, dodaju NaOH, pa jos na sve to kazu 'daj mi recept za sapun' i gotovo, cudo se radja (bila sam jedna od tih).

Prvi put sam pokusala da napravim sapun pre 10ak godina, od svinjske masti. Naoruzala se ja tako mascu, zivom sodom i sa dve-tri kesice cimeta, ne bi li moj sapun sto lepse mirisao. Nasla sam na internetu da se sapun pravi tako sto se pomesaju masnoce i NaOH i to se neko vreme mesa, dodaju se mirisne supstance, izlije se u kalup i sutradan se sece. Mesala sam ga mozda 15-20 minuta dok me nije ruka zabolela i izlila u neku dublju plasticnu posudu i cekala da se cudo dogodi. Da je sve tako jednostavno, imala bih 10godina iskustva iza sebe i verovatno neku kozmeticku imperiju :)
Naravno da se moj sapun nije stegao ni posle mesec dana i naravno da je bacen (da ne spominjem da je od cimeta ostala samo boja :) ). Tada sam odustala u svom svom ne znanju.
Evo me opet, nakon svih tih godina, sa dosta uspesnijim rezultatom. Kada sam resila da se bavim izradom sapuna, jako dugo sam citala o nacinu izrade, o tome koja su ulja najpogodnija za izradu sapuna koji ce odgovarati za lice i telo, o tome koja ulja su najbolja za dobru cvrstinu, kao i za stvaranje guste pene, koja ulja dobro ciste kozu... Pre svega, morala sam da naucim da je za svako ulje potrebna drugacija kolicina NaOH i da mi upravo zbog toga onaj prvi sapun nije uspeo ...
Svakako, potreban je adekvatan alat i pribor, kao u svakom zanatu, kao i obavezna ZASTITNA OPREMA. Nemojte se zavaravati svi koji se plasite ovih sapuna da je ta ziva soda koju koristimo opasna u sapunu. Nije, jer od nje ne ostane nista nakon hemijske reakcije. Ovi sapuni nisu opasni za koriscenje, ali opasni su za izradu.

Moj blog je tek u zacetku i ja ne zelim da se ponavljam. Kao sto sam rekla, dosta sam iztrazivala i citala pre nego sto sam uopste pocela ponovo. Imate dosta uputstava o nacinu izrade sapuna na internetu, dosta njih je dostupno na srpskom jeziku i mislim da se pre upustanja u bilo kakvu novu avanturu, treba dobro pripremiti.
Najosnovnije vam je da pripremite dobru zastitnu opremu kao sto su naocare, maska za lice, zastitne rukavice, dugi rukavi, a nakon toga svega ide pocetak izrade...

Imala sam srece, pa mi vise ni jedna tura sapuna nije bacena ili bolje reci imala sam dovoljno predznanja da napravim dobar sapun, tako da, bez obzira da li zelite da napravite sapun za sebe ili zelite da vam to bude zanimanje, dobro se teorijski pripremite, jer cete se u suprotnom naci u zacaranom krugu neuspeha, neznanja i neinformisanosti.

Vidimo se ponovo uskoro, a do tada slicica jednostavnog, krem sapuna sa divnim mirisom jasmina i srecno sapunjanje :-*


Нема коментара:

Постави коментар